Wednesday, December 26, 2012

Legoland Malaysia 1st visit :The Registration

Cuti Christmas takde buat ape, tibe-tibe ade orang ajak pegi Lego land.
aik??senang je,orang ajak terus pegi?
tak le..sebenarnye dah tibe masa nak redeem tiket annual pass Legoland ni.
Kalau ikutkan aku tak berminat pun dengan theme park.
Tapi memandangkan kalau dah dok Johor, sedara-mara datang dari luar Johor ajak g Legoland, mesti le aku kene join sekali.
lagi pun kak mawar & family asyik dok menghasut aku je..so aku tergugat..
Okey, malas nak citer panjang..layan gambar je laa




tak sah kalau tak amik gambar kat depan ni..

sebab time ni christmas,ade pokok krismas besar betul-betul kat depan bahagian The begining(refer to map) tu.nanti kite tengok time aidilfitri pulak..diorang akan letak ketupat tak kat depan tu..

Lepas tu aku masuk bahagian Miniland(Refer to map) yang menempatkan icon building dari Malaysia yang dibuat dari Lego...
Masjid Putrajaya
Bangunan kerajaan Putrajaya
yang ni aku tak pasti street kat area mane..tapi aku pasti kat KL


Suria KLCC
Kebanggaan Malaysia, Petronas Twin Tower
KL monorail station
Somebody please tell me jalan ape ni?

Bangunan Sultan Abdul Samad?kenapa aku rasa lain je?


Aku tak pasti setiap minibuilding ni ade diletakkan nama bangunan & tempat tak.tapi rasanya takde info langsung.Hopefully nanti diorang akan letak..
Dan aku rase lagi bagus kalau bahagian Miniland ni dibuat wonder of the world. Macam tembok besar china, Taj Mahal, Piramid, Eiffel Tower, etc...
Aku dah check dalam map,sebenarnye memang ade miniland setiap tempat macam Vietnam,China, India, Philiphines dll


Seterusnya miniland ni ade juga diletakkan theme lain macam pirates,  cowboy town, etc..




Seterusnya aku  masuk  Lego of Kingdom, naik roller coster..malas nak komen panjang..tapi komen aku, beratur setengah jam,naik roller coster tak sampai 4 minit.*sigh
Sebenarnye ni first time akak naik roller coaster.*sorok muka
 
see??tu semua beratur dengan gigih sebab nak naik roller coaster yang tak sampai 2 minit pusing..actually ade 2 jenis roller coster dragon. yang bahagian yang kecik.
 
 anak-anak dragon tengah tekun belajar menyumpit. tapi tak nampak pun sumpitannye.

 Then barule masuk castle yang besar ni..kat sini le ade roller coaster yang tertinggi dalam Legoland ni..*berdebar akak nak naik,noks..



Seterusnya aku masuk bahagian 'Imagination'..Akak tak explore sangat tempat ni dek..sebab akak pening naik roller coaster tadi.*sambil muntah
tapi rasenye dalam ni ade mini theater 4D..tapi aku tak masuk











Seterusnya masuk bahagian Land of Adventure..okey, malas nak citer ape-ape..sebab akak dah penat jalan kaki..perut tak isi ape-ape sejak pagi..nak beli makanan semuanya mahal, mak....
aku tengok set burger + fries pun RM22..kalau portion macam dalam Man vs food tak pe le..ini size die macam Lego vs food je kot..huhu

 Kalau nak main boat air ni ade di bahagian Lego City..kat sini jugak ade driving school untuk budak-budak amik lesen belajar memandu.tapi sorry no picture driving school tu..sbb akak dah tak sabar nak keluar dari Legoland nak cari makanan..
 

Oh ya!!kat tepi-tepi jalan nak pegi ke main attraction tu ade banyak kiosk-kiosk untuk kita buang duit..macam main baling bola dalam bakul, tangkap dragon,etc..and the price pun worth it la..setakat RM10-RM20 untuk maxima 8balingan/tangkapan tu ape la sangat..kalau bernasib baik dapat le anak patung lembu/dragon/teddy bear/angry bird yang besar tu..kalau nasib tak baik, dapat le kite dermakan pada pihak Legoland untuk majukan lagi theme park ni.*mata ke atas,tangan di bahu.

Kalau sape yang kedekut nak menderma tu, better jauhkan anak-anak anda dari kiosk-kiosk camgini..





Okeyla..dah abis jalan-jalan kat Legoland untuk 1st trip ni..nanti kalau ade masa akak datang lagi..time rehat panjang hari jumaat pun sempat kot akak datang..dapat main satu game pun dah okey..hikhik..

1 comment:

  1. Salam... Boleh menginap di Sufie Homestay Johor di Mutiara Rini. Hanya 20 min shj ke Legoland. Layari blog kami http://sufiebiz.blogspot.com

    ReplyDelete