Tuesday, January 1, 2013

Nasi Arab Al-Rawsha Restaurant

Fenomena nasi arab ni semakin dasyat bagi rakyat Malaysia.Kalau dulu rasenye nasi arab tak pernah masuk dalam list food hunting ni..tapi sejak setahun lepas, makin kerap famili aku dok mencari nasi arab.
Last week, time aku turun KL, aku request kat Angat bawak kami satu famili ke restoran nasi arab since ayah aku memang suka nasi arab.So die bawak kat restoran ni.Al-Rawsha Restaurant Visit the FB Homepage sini


Muka depan Al Rawsha
Ade take away lagi,noks..

Sebelum masuk, Angah dah pesan yang price makanan kat sini quite okey, tapi price minuman adalah bapak mencengkam anak tekak.So solution die, kami order mineral water sebotol besar untuk 6 orang. itu pun harga mineral water RM8 sebotol!!
Untuk makanan pulak, kami order 2 set Lamb mandy dan 1 set Chicken mandy.Tapi dihantarnye dalam pinggan besar camni. Dan nasib baik portion die besar, dan memang cukup untuk kami 6 orang.
Total semua untuk lunch kami hari tu RM78. Bagi aku okey sebab kami berhati-hati pilih menu..sebab taknak nanti mak aku keluarkan ayat "Kalau cam ni, mak masak lagi sedap!!!"

Kalau nak shopping jubah boleh le kat sini..
Lamb Mandy & Chicken Mandy. Ade sambal  (sebijik sambal yang aku selalu buat bile makan dengan nasi arab )haha


Sessi menjamu selera.


Rating restoran nasi arab bagi aku
1st Parsia Iranian Restaurant, Taman U, Johor
2nd Al-rawsha Restaurant, Kampung Pandan, KL
3rd Restaurant Saba', Cyberjaya

*Mati le aku kalau korang turun JB semata-mata  nak cari nasi arab iran, sekali tak sedap.haha..
tapi selera orang lain-lain,dek..

No comments:

Post a Comment