Thursday, April 18, 2013

Oh My Candy Crush

Selingan kejap sementara aku dok update pasal travelog umrah ni.

Sebenarnye kalau ikutkan virus M memang boleh membiak berleluasa kalau dilayankan sangat.

Sebabnye sekarang ni musim Candy Crush Saga.

Kalau tahun 2010 & 2011 masa awal-awal penggunaan smartphone tu, app game yang paling best bagi aku Angry Bird.

Pastu tahun 2012plak game Temple Run.


Pastu sekarang aku ingatkan game Subway Smurf yang bakal jadi kegilaan aku. Tapi disebabkan game tu tak support dengan Galaxy Tab P1000 aku yang dah jatuh taraf hina dina ni, maka terpaksa le aku main temple run yang dah ketinggalan zaman tu..

Akhirnye muncul jugak pengubat duka lara aku di kala kebosanan iaitu Candy Crash.
Masa mula-mula main, aku letak game ni taraf kanak-kanak yang baru nak beralih arah dari minum susu kepada ribena..Tapi lama kelamaan baru le aku aku sedar yang aku dah jadi kanak-kanak ribena tu.ahaks..



 Candy Crash mase level awal-awal tu buatkan korang akan kate.."game bodo camni pun ramai orang addict ke??"

Makin lama,makin gian aku main.Nak-nak bile opismate aku dok berlawan level sape paling tinggi..

Pastu bile balik kampung, mak aku dok bising sebab kat laptop ayah aku dah takde game zuma, diamons,jewel quest..kes ayah aku pi format laptop die..

Untuk tidak menghampakan mak, aku suruh die main Candy Crash kat Note ayah..pastu kalau nak main kat laptop, guna account FB ayah..
Akhirnye mak aku pun dah terkena virus Candy Crash ni..

Bile dah sampai part kene pecahkan jelly tu, korang dah start geram sebab asyik kalah. Nak-nak bila moves dah abis, jelly tu tinggal lagi satu je nak pecahkan.

Meh aku bagi info sikit untuk sesape yang tak kenal candy crash ni:
1. Boleh install app kat smartphone korang. (Kecuali Blackberry)*kesian kan pakcik BB
2. Link dengan account FB.So korang boleh main kat FB,kemudian sambung kat hp.
3.  Hanya ada 5 nyawa je sekali main. Tapi kalau habis nyawa kat FB, kat hp ade lagi 5 nyawa.
4. Bila nyawa dah habis, kene 'ask friends'..Tapi kalau friends dah kasi nyawa, korang jangan aprrove lagi kalau dalam bank nyawa tu dah ade 5.Sebab die takkan lebih dari 5 nyawa. Kalau korang approve jugak buat rugi je.So kalau korang tibe-tibe dengar kawan-kawan borak "oii,mintak nyawa.." paham-paham je la..jangan le korang ingat kawan tu nak bunuh die plak.
5. Korang akan rasa 'feel' gile bile dengar "sweeett"..."devine".."tasty".."delicious.."sugar crash!!
6. Kalau dalam kepala korang asyik nampak bentuk candy kat dinding, gula-gula,item yang bulat,bujur...tu maknanye korang dah terkene Virus Candy Crash.
7. MV baru PSY pun ade tunjuk orang main Candy Crash.


Bile korang dah asyik menang lepas satu-satu level tu, lagi le korang tak boleh stop main game ni.

Dah!!Aku nak main Candy Crush plak..ade orang nak potong aku dah ni..


2 comments:

  1. wow! Leh cube main ni... terima kasih utk info =)

    ReplyDelete
  2. model tsm t9i tak suport candy crush..ade cara x? boleh download..tapi bila die loading die kuar balik kat home..kenapa ye???

    ReplyDelete